لزوم ورود مدیران صنعتی به عرصه سینما با نگاهی خوشبینانه
شنبه 22 تیر 1398 بازدید: 1389
لزوم ورود مدیران صنعتی به عرصه سینما با نگاهی خوشبینانه
مهرداد خوشبخت؛ کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به تأثیر شگرف سینما بر مقولاتی همچون صنعت و فناوری گفت: مدیران صنعتی باید با نگاهی خوشبینانه به عرصه سینما وارد شوند

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی ایران «فردا»، مهرداد خوشبخت از جمله کارگردانان سینما و تلویزیون است که در میان آثارش می‌توان به مواردی برخورد که اگرچه به شکل داستانی اما اشارات مستقیمی به حوزه صنعتی و فناوری داشته است.
فیلم تلویزیونی «تا مدار 10 درجه» از جمله همین آثار است که خوشبخت در آن اگر چه به ماجرای حمله تروریستی به یک نفتکش اشاره دارد اما در جای جای آن به صنعت دریانوردی صنعتی پرداخته است و همچنین فیلم تلویزیونی «ربات» که داستانی است اما اشاره مستقیم به تلاش چند جوان خلاق و مخترع برای شرکت یک ربات امدادگر برای شرکت در یک مسابقه بین‌المللی را دارد.
وی درباره تأثیر سینما بر حوزه صنعت گفت: سینما به عنوان یک رسانه می‌تواند به هر چیزی کمک کند و تأثیر گذار باشد . قطعاً در بخش معرفی صنایع، نمایش سختی‌ها، تأثیر گذاری آن، مشکلات و نمایش کار آفرینی در صنعت، می‌توان از سینما بهره برداری فراوانی داشت.
خوشبخت در ادامه و در پاسخ به این پرسش که چرا سینمای ایران کمتر به سراغ سوژه‌هایی می‌رود که از نگاه مدیر کارآفرین و یا یک صنعت موفق، اثری را خلق کند، گفت: ساخت این موضوع‌ها هزینه بردار است. وقتی فیلمسازی بخواهد مکان فیلم برداری خود را کارخانه‌ای انتخاب کند با مشکلاتی چون هزینه بالا، عدم همکاری کارخانجات و مسئولان و متوقف شدن فیلم‌برداری در حین انجام کار مواجه می‌شوند. این مورد اخیر به دلیل حس بدبینی در میان صاحبان کارخانه و واحدهای صنعتی رخ می‌دهد که باید تلاش شود این نگرش تغییر کند.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «گشت پلیس» ادامه داد: امیدواریم جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی موجب شود فیلمسازان با محیط های صنعتی، کارآفرینان و مدیران صنایع آشنا شوند و همکاری‌های مفیدی در جهت رشد اقتصاد و سینمای ایران ایجاد شود.
خوشبخت در باره اینکه تاکنون تجربه ساخت فیلم مستند صنعتی داشته است یا خیر، گفت: من به عنوان یک فیلمساز، یک مجموعه سی قسمتی با موضوع صنایع تولیدی و مواد غذایی که براساس واقعیت نوشته شده بود ساختم که متأسفانه در سال کار آفرینی و حمایت از تولید ملی این پروژه رد شد و با همه شبکه‌ها از جمله شبکه یک، سه و سیما فیلم مطرح کردم و در کمال ناباوری با عدم موافقت آنها مواجه شدم.
وی در پایان افزود: تلویزیون به کار و پروژه پر زحمت علاقه‌مند نیست. من به عنوان یک کارگردان بدون اینکه سفارشی به من شده باشد تحقیق کردم و طرح نوشتم اما مورد استقبال شبکه‌های تلویزیونی قرار نگرفت.
انتهای پیام