یک فعال صنعتی مطرح کرد جشنواره فیلم‌های صنعتی عامل محرکی برای رونق تولید
پنج شنبه 14 شهریور 1398 بازدید: 1418
یک فعال صنعتی مطرح کرد جشنواره فیلم‌های صنعتی عامل محرکی برای رونق تولید

 حمید طالبی مدیر کل روابط عمومی یک شرکت معدنی و صنعتی  در مورد فعالیت‌های این شرکت معدنی و صنعتی اظهار کرد: شرکت ما به نوعی یکی از شرکت‌های پیشگام در تکمیل زنجیره تولید در صنعت فولاد در کشور است. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جشنواره‌هایی نظیر جشنواره فیلم‌های صنعتی می تواند عامل محرکی برای شناساندن صنایع به جامعه و رونق تولید باشد، گفت: طبیعتا یکی از ابزارهایی که می تواند نمود انعکاس عملکرد واحدهای تولیدی و صنعتی باشد استفاده از ابزارهای مختلف هنری و هنرهای تجسمی است، قاعدتا یکی از آنها می تواند نمایشگاه های متعدد باشد. همچنین جشنواره های فیلم و عکس نیز می تواند  به کمک واحدهای تولید صنعتی بیایند چرا که جامعه مخاطب یا جامعه عام تا حدودی با عملکرد فعالیت های این نوع شرکت های صنعتی آشنا شوند.

او در رابطه با دستاوردهای این شرکت معدنی که نیاز به استفاده از هنر و سینمای مستند دارد، خاطرنشان کرد: ماهیت هر کدام از این ابزارها از جمله عکاسی و مستندسازی متفاوت است و بستگی به نوع مخاطب دارد و به طور طبیعی کسانی که از هنر هفتم استفاده می کنند بیشتر به دنبال این هستند که جریان هایی را در پرده سینما ببینند که یک محتوای داستانی داشته باشد و چندان به دنبال مستند ها نیستند در حالیکه ذات فعالیت و عملکرد ما برای نمایش به عموم، مستندسازی است و داستان سرایی برای مخاطبان ما نمی تواند جذاب باشد.

طالبی ادامه داد: داستان سرایی برای مخاطبان ما نمی تواند جذاب باشد اما در قالب سناریوهای تبیین شده منسجم می توان حتی واحدهای تولیدی و صنعتی را به نوعی جذاب با داستان پردازی و یک سناریونویسی خوب به صورت یک رمان سینمایی تعریف کرد که بتوان مخاطبانی را حتی به صورت حداقلی جذب کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ذائقه مخاطب ما همانطور که اشاره شد به هنر هفتم و توجه به سینمای داستانی است طبیعتا سناریست ها و کارگردان ها هم خیلی دنبال این نیستند که یک فضای خشک صنعتی را در قالب یک داستان به تصویر بکشند مگر اینکه صرفا بخواهند لوکیشن شخصیت اول یا دوم فیلم و همچنین کاراکترهای فیلم را در یک فضای کارخانه ای که صنعتی است به تصویر بکشند، این در حالی است که واحدهای تولیدی و صنعتی و کسانی که در آنجا فعالیت می کنند صرفا نمی تواند جنبه یک لوکیشن را داشته باشد.
این مدیر صنعتی تصریح کرد: معرفی دستاوردهای صنعتی و فناوری می‌تواند در ایجاد نشاط اجتماعی ایفاگر نقش مهمی باشد و در این بین نقش‌آفرینی هنر و خاصه سینما در راستای شناساندن هرچه بهتر فعالیت‌های صنعتی و فناورانه داخلی، بر کسی پوشیده نیست.
او با تاکید بر تاثیر فیلم‌ها و مستندات صنعتی بر جامعه، اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی و افرادی که در آنجا فعال هستند نمی توانند تنها به یک لوکیشن ختم شوند بلکه به عنوان یک انسان در جامعه ای زندگی می کنند که ویژگی‌های درونی و ذاتی و استعدادهای خاص خود را دارند که زوایای پنهان و روحیات شخصیتی فردی که مثلا در یک کارخانه ذغال سنگ یا سنگ آهن کار می کند بسیار متفاوت تر از فردی است که در یک کارخانه پارچه بافی مشغول به کار است و در نهایت تفاوت دوتا شاغل در دو واحد صنعتی می تواند برای مخاطبان جذاب باشه نه در اصل شغل و حرفه صنعتی؛ که این مساله در سینما کمتر دیده شده است.

طالبی با اشاره به سوالی که آیا در مورد خلا هایی که در زمینه تبلیغات صنعتی وجود دارد گله مند هست یا نه، بیان کرد: نمی توان در این خصوص گله مند بود چرا که افرادی که در صنعت سینما هستند، بر اساس ذائقه مخاطب خود کار می کنند. پس ما نباید توقع داشته باشیم که منافع مالی و گیشه خود را کنار بگذارند و صرفا به زوایای زندگی در واحدهای صنعتی و تولیدی بپردازند، اما در قالب مستند خلا زیاد وجود دارد.

او در پایان گفت: ما در این راستا همکاری های خاص خودمان را داریم کما اینکه سازمان ایمیدرو چند سالی است که جشنواره فیلم و عکس معدن و صنعت را راه اندازی کرده و تا جایی که ممکن است از آنها حمایت می کنیم؛ ماه گذشته نیز تعدادی از عکاسان حرفه ای در حوزه صنعت از واحدهای ما عکاسی کردند.