در این دوره از جشنواره تلاش شد فیلم های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شود
سه شنبه 5 خرداد 1394 بازدید: 5565
در این دوره از جشنواره تلاش شد فیلم های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شود

ناصر باکیده در آيين اختتاميه دومين جشنواره ملي فيلمهاي صنعتي:

در این دوره از جشنواره تلاش شد

فیلم های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شود

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم های صنعتی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم های صنعتی، گفت: در راستای ایجاد تعامل بیشتر بین دانشگاه، سینما و صنعتگران، در این دوره از جشنواره بسیار تلاش شد که فیلم های صنعتی به مراکز دانشگاهی هدایت شوند.

ناصر باکیده گفت: در این دوره از جشنواره 900 فیلم صنعتی كه در طول ده سال گذشته توليد شده بودند، در جشنواره حضور يافتند كه در پايان 81 فيلم به بخشهاي مختلف مسابقه اين دوره راه پيدا كرد.

وي با اشاره به تفاوت دوره ي دوم جشنواره با دوره اول آن افزود: رصد كردن و ارزيابي گونههاي مختلف فيلم مستند، نماهنگها، انونسها و فيلمهاي مستند داستاني، از جمله تفاوتهاي دوره دوم جشنواره فيلمهاي صنعتي با دوره اول آن بود.

 

باكيده افزود: سينما امروز نياز دارد كه به طور جدي در عرصه هاي صنعتي حضور پيدا كند و همچنين صنعت هم نيازمند هنر است. هنري كه بهترين مصداق آن سينماست. وي همچنين افزود: يكي ديگر از نقاط برجسته اين دوره از جشنواره، اختصاص بخش هاي ويژه براي نمايش آثار صنعت فرش دستباف، صنایع هوافضا، صنایع نفت و گاز، صنايع فولادسازي و صنايع سدسازي بود.

باكيده در ادامه يكي از دغدغه هاي برگزاركنندگان جشنواره را ايجاد فرصت هاي عادلانه در سراسر كشور دانست و گفت: در اين دوره از جشنواره، فيلمها در 18 استان و 43 مركز دانشگاهي به صورت پراكنده و متمركز برگزار شد كه به عنوان يك گزارش ميتوانم بگويم تنها در 11 استان برگزار كننده، 35 هزار نفر فيلمهاي جشنواره را مشاهده كردند. دبير دومين جشنواره فيلم هاي صنعتي اظهار داشت: ما همچنين براي فيلمهايي كه از نظر مالكيت حقوقي با آنها مشكلي نداشتيم، با شبكه مستند وارد گفتوگو شديم تا اين شبكه بتواند امكان نمايش آنها را براي مخاطبان خود فراهم كند.