جشنواره‌ها به تنهايي بسيار مهم هستند چراكه آنها ويتريني براي ديده شدن آثار هستند.
سه شنبه 5 خرداد 1394 بازدید: 5634
جشنواره‌ها به تنهايي بسيار مهم هستند چراكه آنها ويتريني براي ديده شدن آثار هستند.

سيدعليرضا سجادپور مديركل نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي:

سيدعليرضا سجادپور ـ مديركل نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي در مراسم اختتاميه دومين جشنواره فيلمهاي صنعتي ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين جشنواره گفت: جشنوارهها به تنهايي بسيار مهم هستند چراكه آنها ويتريني براي ديده شدن آثار هستند. اگر جشنوارهها نبودند، بسياري از آثار مستند و كوتاه ديده نميشدند و همين امر باعث شده است كه جشنوارهها در تمام دنيا علاوه بر اينكه محلي براي استعداديابي نباشند، به محلي براي زندگي جريان مستند و كوتاه تبديل شدهاند.

وي ادامه داد: جشنوارهها در تمام دنيا به دو شكل عمومي و موضوعي برگزار ميشوند كه جشنواره فيلمهاي صنعتي در شكل موضوعي آن دو سالي است كه در كشور ما پا گرفته است. اين جشنوارههاي موضوعي به دو دليل براي هر كشور بسيار مهم هستند. اولا كه اين جشنوارهها براي فيلمسازاني كه در موضوعاتي مورد بحث كار ميكنند، انگيزه ايجاد ميكند و سپس آنكه اين جشنوارهها ميتوانند ساخت فيلمهايي با مضامين مورد بحث را در زيرلايههاي يك فيلم مورد توجه قرار دهند.

سجادپور در بخش ديگري از سخنانش ضمن تاكيد بر تعامل متقابل هنر و صنعت بيان كرد: كشور ما يكي از ده كشور برتر در سينماهاي دنياست كه اين موضوع تحقيقاتي و ارزشيابي دنيا قبول دارند، اما متاسفانه در ارتباط صنعت و سينما، غفلت شده است.

 

 

 

مديركل نظارت و ارزشيابي در پايان سخنانش ضمن خستهنباشي به برگزار كنندگان جشنواره فيلمهاي صنعتي گفت: واقعا خوشحاليم كه اين جشنواره در فضاي يكي از مهمترين دانشگاههاي كشور برگزار ميشود و جشنواره فيلمهاي صنعتي به دانشگاههاي كشور منتقل شده است، بنابراين اميدواريم بتوانيم در آينده تعاملي دو سويه را در اين بخش شاهد باشيم.