بازدید نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس و مشاور معاون رییس جمهور از جشنواره فیلم فناوری و صنعتی: ساعت‌ها درباره مشکل حرف می‌زنیم اما کافی است یک فیلم درباره آن بسازیم
دوشنبه 25 خرداد 1394 بازدید: 835
بازدید نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس و مشاور معاون رییس جمهور از جشنواره فیلم فناوری و صنعتی: ساعت‌ها درباره مشکل حرف می‌زنیم اما کافی است یک فیلم درباره آن بسازیم

محمدرضا خانمحمدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حیدری مدیرکل امور مجلس جهاد دانشگاهی و مهرداد اسکویی مستندساز برجسته کشور از دبیرخانه سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی بازدید و درباره برگزاری این جشنواره نکاتی را بیان کردند. همچنین در این دیدار توافق برگزاری نخستین تور عکاسی و فیلمسازی جشنواره با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد.
به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، پس از این بازدید که عصر روز گذشته (24 خردادماه) انجام می‌شد، پرویز کرمی، محمدرضا خانمحمدی و مهرداد اسکویی در نشستی با مسعود نجفی دبیر و بهزاد رشیدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره درباره ضرورت پیوند بین هنر و صنعت و همچنین همکاری‌های آتی در راستای برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی سخن گفتند.

××× نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از دبیرخانه، در نشستی با حضور مسئولان جشنواره گفت: این روزها کارهای بسیار خوبی در حوزه صنعت و فناوری انجام می‌شود، اما گاهی اهداف متناسب با ماموریت‌ها نیست و اقدامات ابتر باقی می‌مانند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌ای با خاصیت برقراری ارتباط بین صنعت و هنر، سینما را زبان گویای زمانه دانست و بیان کرد: ما در صنعت به دلیل حضور نداشتن فرهنگ و هنر مشکلاتی داریم، شاید برخی فکر کنند که مشکل صنعت ما کمبود سرمایه‌ی در گردش است، اما این طور نیست.
خانمحمدی توضیح داد: استفاده از کاریکاتور، فیلم یا به طور کلی استفاده از هنر می‌تواند وسیله خوبی برای نشان دادن این موضوع باشد که مثلا سرمایه در گردش در میان همه به شکل مساوی تقسیم نشده است. قطعا نمایش اینچنینی از یک مشکل نتیجه بهتری دارد تا اینکه ساعت‌ها بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مردم حرف‌ها را از زبان هنرمند بشنوند بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: نگاه‌های مختلفی که در هنرمندان وجود دارد، می‌تواند به جلب نظر مردم به موضوع کمک کند.
وی با بیان اینکه هنر می‌تواند علاوه بر معرفی سازمان و صنعت به دیگران، به ایجاد روحیه همدلی کمک کند، بیان کرد: استفاده از هنر به عنوان یک ابزار توانمند در مدیریت، می‌تواند باعث هم‌افزایی روحیه همکاری بین فعالان در یک مجموعه شود اما متاسفانه چنین نگاهی کمتر در واحدهای تولیدی و صنعتی ایرانی وجود دارد و این جشنواره می‌تواند به ایجاد چنین روحیه‌ای کمک کند.
خانمحمدی سپس یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته، با استفاده از ابزارهای فرهنگی با معضلات به وجود آمده مانند تورم، رکود و... مقابله می‌کنند و از آن‌ها برای همدلی میان مردم استفاده می‌کنند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی بتواند به ایجاد روحیه تعامل بین اصحاب فرهنگ، صنعت و فناوری کمک کند.

××× مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و نخستین تور عکاسی و فیلمسازی با جشنواره
در این بازدید، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با تاکید بر اهمیت استفاده از ابزار هنر برای ترویج علم و فناوری اظهار کرد: جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی می‌تواند گام مثبتی در جهت ترویج علم و فناوری در کشور داشته باشد، چرا که ما در این حوزه ضعف‌هایی داریم و باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.
در این نشست همچنین مقرر شد که نخستین تور عکاسی و فیلمسازی جشنواره با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارشنبه (27 خردادماه) در پارک فناوری پردیس برگزار شود.

××× اسکویی: جشنواره فیلم صنعتی پل ارتباط صنایع و هنرمندان خواهد بود
در ادامه این نشست، مهرداد اسکویی از مستندسازان بین‌المللی و برجسته‌ی سینمای ایران نیز گفت: ارتباط صنعت و هنر برای من بسیار مهم است. امروز در دنیا، بزرگترین سفارش‌دهندگان فیلم مستند، مدیران صنایع هستند.
وی با ذکر مثالی از نتیجه بی‌توجهی به مستندسازی صنعتی و عمرانی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیتم و تحقیقاتی که انجام داده‌ام، تنها به عنوان یک نمونه می‌گویم که در 50 سال گذشته در شهرسازی مدرن و در کلان شهرها، مستندسازی درستی نداشته‌ایم و فکر می‌کنم برگزاری جشنواره فیلم‌های مستند صنعتی اتفاق خوبی است و می‌تواند ارتباط بین صنعت و هنر را برجسته‌تر کند.
این مستندساز و چهره فرهنگی جهان در سال 2010 در ادامه سخنانش با ابراز امیدواری برای پشتیبانی جشنواره از سوی بخش‌های مختلف صنعتی و فناوری اظهار کرد: این جشنواره پل بسیار مهمی بین ارتباط صنایع و مشاورین ارشد صنعت کشور و هنرمندان است تا بتوانند یک اتفاق بزرگ را برای معرفی توانمندی‌های کشورمان رقم بزنند.

بر اساس این گزارش، سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می‌شود.
این جشنواره که پذیرای آثار فیلمسازان، سازمان‎ها و شرکت‌هاست، در هفت بخش فیلم‌های داستانی (ویدئویی بلند و کوتاه)، فیلم‌های مستند، پویانمایی، آیتم‌های تبلیغاتی (آنونس، تیزر و نماهنگ)، بخش ویژه فیلم‌های یک دقیقه‌ای، عکس و مسابقه آثار دانشجویی برگزار می‌شود.
فراخوان سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از چندی قبل منتشر شده است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در هفت بخش تعیین شده تا 31 خردادماه ارسال کنند. فراخوان جشنواره از طریق سایت WWW.JDFEST.IR و همچنین مراجعه حضوری و تلفنی قابل پیگیری است.